Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja  poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… pa mi u toj školi stalno nešto čitamo. Tu je još i knjižnica i knjižničar/ka koji/a  stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?

Već osam, a u našoj školi sedam godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Zbog toga smo se (i) ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 115 škola diljem R. Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama.  Brojka od 3.647 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Učiteljice trećeg razreda, Vlatka Prigorac, Irena Cindrić i Kristina Žunec u suradnji s knjižničarkom Blankom Špeglić odabrale su sedam knjiga za svaki ruksak, po jednu iz svake od sedam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja). U prvom ruksaku tako imamo naslove Bum Tomica 3, Gregov dnevnik, I na početku i na kraju bijaše kava, Kastor krojač, U fokusu – naš planet, Hiperaktivno dijete i Mali meteorolog, a u drugom su Bum Tomica 4, Gregov dnevnik, Sve što sam naučila, Kastor i boje, U fokusu – svemir, Hiperaktivno dijete i Priče iz meteorološke škrinjice.

Projekt započinjemo 25. siječnja kada će prvi učenik ili učenica 3. razreda svojoj kući ponijeti ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto. Evo jednog učeničkog dojma od prošlogodišnjeg projekta koji nas je dobro nasmijao:

Zašto čitati se mora

Roko D.

Kad ih pitam

zašto čitati se mora,

tata kaže: „Ne znam“,

mama kaže „Mora!“

Kad ih pitam

zašto čitati se voli

Tata ne zna reći,

a mama kaže puno,

ali čudnih riječi.

Sestra samo šuti

i sa strane gleda,

a ja kažem: „Ljudi,

pa dobit ću jedan!“

Na to tata skoči,

mama stisne oči,

sestra kaže:“Jedan?“

Šala, ma dobit ću sedam!

I od tad po kazni

čitam svaki tjedan.

 

Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku, tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Mozaik knjiga, Planet Zoe, Naklada Semafora, Lusio, Naklada Slap i Školska knjiga.

Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.

Naša je škola i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt za što zahvaljujemo ravnateljici Branki Smolković Cerovski. Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.